Verslag Tom On Tour – seminar Online & Social Marketing

 

Deze zomer ging / TRAININGONLINEMARKETING.NL on tour! Met toegang tot unieke onderzoeksresultaten over het gebruik van social media onder ZZP-ers  en MKB-ers in Nederland, innovatieve workshops en de kans om te netwerken met interessante (en bekende) ondernemers en bedrijven, was het een evenement waar je bij moest zijn! Deelnemers waren zeer tevreden over de workshopinhoud, maar zeker ook de locaties.

Nogmaals dank voor deze leuke, interessante en inspirerende dag! – Marieke Bode

Geweldige plek, aantrekkelijk geprijsd. – deelnemer seminar Rotterdam

Op 21 augustus ging onze tour van start in het HNK Rotterdam.

HNK Rotterdam

 Op 11 september was TOM on Tour na het succes in Rotterdam, neergestreken in het nieuwe HNK in Hoofddorp.
HNK Hoofddorp

Tijdens de opening kregen de deelnemers een rondleiding door het nieuwe HNK gebouw, dat op 12 september haar deuren officieel opende.

RondleidingHNKHoofddorp

Workshops 

Beide dagen stonden in het teken van het delen van onze unieke onderzoekresultaten over het zakelijk social media gebruik in Nederland met ondernemers, marketeers en communicatiespecialisten.  Dit ging uiteraard samen met interessante workshops over online en social marketing. Na de plenaire openingen werden de onderzoekresultaten gepresenteerd over het gebruik van social media in Nederland onder ZZP-ers en MKB-ers door José Borges de Oliveira.

 José Borges de Oliveira.

De resultaten van zijn onderzoek vertaalde hij naar onderstaande infographic:

 social media in Nederland onder ZZP-ers/MKB-ers

Hierna kon de eerste kleine workshop ronde worden bezocht.  Na een gezamenlijke uitgebreide lunch werd de training hervat met de hoofdworkshops en afsluitend weer een kleine workshop.

LunchTOMONTOUR

De hoofdworkshops bestonden uit: Social media strategie, E-mailmarketing en WordPress. De kleine workshop bestonden uit: Yelp your Business , Pinterest… Interesting en Hootsuite.

De doelstelling van al deze workshops is om uiteindelijk meer business met online en social marketing te genereren.

Workshop Pinterest… Interesting?  – Larissa van der Leer/Hans Dekker

Tijdens deze workshop werd er uitgelegd hoe je dit social netwerk kunt gebruiken.  Met het visuele prikbord kun je interesses over een bepaald onderwerp kenbaar maken. Je kunt met anderen deze interesses ook delen en bevriend raken. Hierdoor kun je je netwerk verbreden.  Ook wordt er ingegaan op crowdsourcing en samenwerking, dat belangrijk kan zijn voor je klanten. Je kunt namelijk meerdere personen uitnodigen om mee op te bouwen aan een specifiek pin board. Het board verschijnt vervolgens ook op je eigen profiel en mede-contributors zijn tevens zichtbaar. Door het plaatsen van pins die leiden naar jouw website kun je meer traffic genereren.


 

Workshop Yelp – Meryem Slimani/ Philippine Wouters

In deze workshop werd ingegaan op het boosten van je business met Yelp. De workshop gaf een introductie aan het nieuwe recensie platform. Ook komt de vraag aan bod: Hoe ga je goed om met een slechte recensie?

Yelp

 

Workshop E-mailmarketing – Josje van Beek

Tijdens de workshop E-mailmarketing werden het eerste uur de basisprincipes van e-mailmarketing uitgelegd door Josje van Beek. Waar moet een goede mailing aan voldoen? Op welke punten moet je letten bij het opmaken van een mailing? Wat zijn de beste tijden om een mailing te versturen? In het tweede gedeelte van de workshop gaf Charisma Ruimschoot een demo van het e-mailprogramma Mailchimp. Mailchimp is een webbased tool met een zeer gebruiksvriendelijke bediening. Met Mailchimp maak en verstuur je makkelijk mailings die er ook nog professioneel uit zien.

 EmailMarketing

Workshop Social media strategie – Larissa van der Leer/ Hans Dekker

Marketeers zijn op zoek naar bereik waarbij strategie, positionering, communicatie erg belangrijk is. Dit zijn de kernbegrippen bij de workshop social media strategie. Aan de hand van vragen die tijdens de workshop werden gesteld bepaal je in welke business je zit, wie je doelgroep is en waar deze zich bevinden. In deze workshop leer je hoe je je social media strategie opzet. Je leert ook hoe je makkelijk ‘transactie’ met je doelgroep kunt maken.

SocialMediaStrategie

Workshop WordPress – Mathieu Burgerhout

 

WordPress is een contentmanagementsysteem (CMS) waarmee je als gebruiker makkelijk inhoud van je website kunt wijzigen en aanvullen. In deze workshop liet Mathieu Burgerhout tips & tricks van WordPress zien zodat de deelnemers thuis meteen aan de slag konden met hun eigen WordPress website.

 Wordpress

Workshop Hootsuite – Josje van Beek

Hootsuite is een online tool waarbij je al jou social media kanalen kunt beheren. Hiermee kun je posten naar verschillende netwerken, zoals Twitter en Facebook. Ook andere netwerken zoals LinkedIn, Tumblr, WordPress, Flickr kunnen toegevoegd worden in Hootsuite.

 Tijdens de workshop werd een demonstratie gegeven van de diverse mogelijkheden van Hootsuite. Er werden handige tips gegeven om je ‘eigen pakket’ te beheren. Tot slot werd er zelfs een account aangemaakt voor één van de aanwezigen. Zo kon ook iedereen zien, hoe je aan het eind van de workshop meteen aan de slag kan gaan met Hootsuite.

Hootsuite

Borrel

Beide  geslaagde TOM on tour edities werden afgesloten met een drankje.

BorrelTOMONTOUR

Wil je ook meer leren over online social marketing? Houd dan onze website in de gaten voor nieuwe trainingen!

 

Over de auteur

Charisma Ruimschoot
Charisma

Junior Social Marketeer bij TrainingOnlineMarketing. Ik wil graag ondernemers helpen met het effectief inzetten van social media.

Verwante Berichten

Reageer op "Verslag Tom On Tour – seminar Online & Social Marketing"

Voeg Reactie Toe

Geef een reactie