Laat influencers het woord over jouw merk of product verspreiden

influencers

De dagen dat ‘koud bellen’ effectief was, ligt (gelukkig;-) ver achter ons. Waarbij je vroeger keihard kon gillen dat jouw merk of bedrijf de beste keuze is, zul je het deze dagen vooral moeten bewijzen, aldus marketing-koning Seth Godin.

influence

Verkopen

Verkopen heeft in deze tijd een andere dimensie gekregen. Binnen drie muisklikken weet jouw doelgroep alles over jouw merk of bedrijf. Zij zijn een stuk kritischer geworden en vertrouwt niet meer wat een bedrijf claimt of zegt, maar hoort graag van andere wat hun ervaringen zijn. Waarschijnlijk heb jij ook wel eens een “kat in de zak” gekocht, terwijl een bedrijf gouden bergen had beloofd. In dit blogartikel leg ik jullie uit waarom het slim is om anderen het woord over jouw bedrijf te laten verspreiden.

Vertrouwen

Om te beginnen blijkt uit onderzoek dat slechts 33% van de 
consumenten nog een online advertentie vertrouwt. 
Daarentegen vertrouwt 92% wel hun vrienden, 
experts en specialisten. Lijkt me een goede reden om deze vrienden, experts en specialisten ambassadeur te maken van jouw merk of bedrijf.

social influencers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Digital Marketing Report

Mocht je nog niet overtuigd zijn, Technorati heeft onlangs een Digital Marketing Report 2013 gelanceerd en hier kwam o.a. uit dat marketeers en ondernemers nog weinig actie ondernemen op iets wat hun doelgroep eigenlijk het meest belangrijk vindt: vertrouwen winnen vanuit vrienden en de mensen die zij volgen. Hieronder de belangrijkste bevindingen vanuit het rapport.

Wie vertrouwt de consument als het gaat om hun aankoopbeslissingen?

- 54% van de consumenten wordt graag beïnvloed door een niche community. Denk hierbij aan blogs met kleine, maar zeer trouwe achterban.
- 31% van de internet aankopen worden beïnvloed door blogs.
- 60% van de marketeers verwachten hun digitale budgetten te verhogen met 40% of meer dit jaar.
- Slechts 10% van dat budget gaat naar social media-uitgaven, en slechts 11% daarvan zal worden geïnvesteerd in de inspanningen met betrekking tot sociale media beïnvloeders en bloggers (waaronder reclame op blogs).

Gratis whitepaper social leads:

Let op: influencers het woord over jouw bedrijf of merk laten vertellen kost tijd en dus ook geld. Je kunt bij ons gratis een whitepaper social media leads opvragen. Hierin lichten wij graag toe hoe je influencers en hotspots (blogs en forums) in kaart kunt brengen, hoe je de influencers kunt mobiliseren en hoe je met behulp van influencers meer leads/omzet kunt genereren. Stuur een mailtje naar info@trainingonlinemarketing.nl en wij mailen GRATIS de whitepaper. Je mag ook je e-mail adres in een comment achterlaten.

Bekijk andere bevindingen uit het Technorati Digital Marketing Report 2013 in deze overzichtelijke infographic:

Social Influencers

Over de auteur

Larissa
larissa

Het is mijn ambitie om mijn online- en social marketing kennis over te dragen aan bedrijven die meer uit hun e~business willen halen.

Verwante Berichten

Reageer op "Laat influencers het woord over jouw merk of product verspreiden"

Voeg Reactie Toe

Geef een reactie