Facebook test kaartverkoop button bij evenementen

medium_2917876740

Facebook start met testen van “kaartverkoop button”. Voorlopig hebben Israël en Nederland de primeur. Je kunt nu makkelijk bij je evenement een link naar de kaartverkoop van je evenement plaatsen. In je tijdlijn verschijnt een evenement nu met een speciale button. Wij van TrainingOnlineMarketing hebben het natuurlijk al voor je uitgeprobeerd.

 

Het is nu dus mogelijk om een link naar kaartverkoop toe te voegen bij het aanmaken van een evenement. De button linkt niet naar een pagina binnen Facebook maar naar een externe site die je zelf kunt aangeven. Facebook lijkt dus de nieuwe functie in Israel en Nederland te testen. Wellicht wil Facebook in de toekomst ook kaartverkoop aanbieden. Maar voor nu kun je zelf een link aan je evenement toevoegen waardoor bezoekers een button met “kaartverkoop” te zien krijgen.

De button verschijnt op drie verschillende plaatsen:

Bij het info gedeelte van een evenement

FBbutton1

 

In de nieuws feed

FBbutton2

 

Bij aankomende evenementen

FBbutton3

De button is nog niet te gebruiken bij een evenement op je persoonlijke site zoals voor je verjaardag. De link kan alleen geplaatst worden bij het aanmaken op de Facebook pagina van je bedrijf.

Hoe voeg je de button toe?

- Ga naar je evenementen, kies evenement aanmaken
- Voer de informatie van je evenement in. Voeg de link naar de pagina waar gasten kaartjes kunnen bestellen toe bij “kaartjes”.
- Klik op “maken”

En voila, de kaartverkoop button is nu toegevoegd aan je pagina!

Over de auteur

Charisma Ruimschoot
Charisma

Junior Social Marketeer bij TrainingOnlineMarketing. Ik wil graag ondernemers helpen met het effectief inzetten van social media.

Verwante Berichten

Reageer op "Facebook test kaartverkoop button bij evenementen"

Voeg Reactie Toe

Geef een reactie